• وبلاگ : شهر اومانيستي
  • يادداشت : نامه‏اي به طلبه سيرجاني
  • نظرات : 2 خصوصي ، 14 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + توسكا 

    سلام

    اول انتقادات قالبي:

    خوب شروع كردي، بد ادامه دادي و بدتر تمام كردي. متن يكدست نبود. بايد ميدادي چند نفر بخوانند و بعد ميزدي، مثلا صفايي. مطالب پرت زيادي داشت كه ميشد آنها نباشند و مطالب مهمتر كه حتما بوده باشند. گاهي احساس ميشد كه با طلبه سيرجاني سخن نميگويي. اگرچه به در ميگفتي كه ديوار بشنود اما خودت نميبايستي اين حالت را كاملا بپذيري.

    و اما حرفهاي قلبي:

    شهيدنمايي آخر متن چرا؟ عدالتخواهي كرده و بايد كه دنده اش را پهن ميكرده. البت كه پهن هست؛(ميشناسمش) اما آخر متن آه و ناله را در قالب شهيدنمايي را رواج داده اي؛ نه شهادت را.

    و كلام آخر با خودش:

    آن كسوت كه تو در آني اصلا مال همين كارهاست. نياز هست كه مثال بياورم از آناني كه بر دار آرام گرفتند؟ و يا از آناني كه با عمامه‏شان خفه‏شان كردند؟ همان كه بر سر تو هم هست؟ اين خيال را بايد به بيايان ريخت كه چون جمهوري اسلامي است پس بايد خفت! و ميدانم كه تو از اين اباطيل به دور بوده اي كه زير علم افراشته عدالتخواهي -با علمداري سيدعلي- سينه ميزني. فقط مانده تا سينه‏زني را به اهل نابلدش هم ياد بدهي. ياعلي

    و كلام بعد از آخر هم براي آن بابا؛ يك جوان مسلمان:

    يادت باشد كه ...خلي هم جرم است. و مشكل تو مجرم بودن توست. پيشاني‏ات هم كه پينه ببندد از طول سجده اما نفهمي را به همراه داشته باشي، چيزي ته انبانت نخواهد ماند جز همان نفهمي.

    پاسخ

    سلام بر حضرت توسكا. انتقادات شما وارد است. اما حقيقتش اين است كه بيش از اين كشش نداشتم كه روي اين مطلب كار كنم. چون خيلي وقت گرفت و نمي‌توانستم بيش از اين وقت بگذارم. البته بخش كوچكي از آن را براي يكي از دوستان خواندم و براي يكي ديگر از دوستان هم كامل خواندم. و إن‌شاءالله حضوراً به عرض خواهم رساند كه كدام دوستان را عرض مي‌كنم، و همچنين عرض خواهم كرد نظرشان را. البته متن كامل را براي حضرت صفايي نيز فرستادم و قرار شد ببينند، اما هنوز هم چشم‌به‌راه نظر ايشان هستم. نمي‌توانستم بيش از آن منتظر نظر ايشان بمانم، چون فرصت نبود. و اما در مورد شهيد نمايي بايد عرض كنم آگاهانه نبوده و حرف شما درست است. خدا خيرت دهد كه فرصت گذاشتي و خواندي و نظرت را هم مفصل نوشتي. إن‌شاءالله كه مطالب بعدي را هم اين‌گونه بخواني.در ضمن سال نوي شما هم مبارك. ياعلي‌مدد