• وبلاگ : شهر اومانيستي
  • يادداشت : نامه‏اي به طلبه سيرجاني
  • نظرات : 2 خصوصي ، 14 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + يك جوان مسلمان 
    من تعجبم با اين همه حماقت چطور هنوز حکومت شما ساقط نگشته.
    جوابتم خيلي خوب بود. جز اين هم توقعي از شما نمي ره.اندازه فهم شما همينه. خاک بر سر اين مردم احمق که شما حاکمين بر آنها هستيد.
    البته حکومت خميني يک خوبي دارد و آن هم اين است که تاريخ خواهد نوشت اسلام به هيچ دردي نمي خورد جز برقراري ظلم و استبداد و حکومت کثافت شما را مثال خواهد آورد و شما اولين و اخرين حکومت اسلامي تاريخ خواهيد شد.
    پاسخ

    به رسم ادب سلام؛ كه البته هر كسي از ادب بهره نبرده است. سعي مي‏كنم به زبان خودت جواب بدهم. 1. خيلي تعجب نكن. اين حكومت هنوز ساقط نگشته، چون همان‏طور كه اشاره كردي، اكثريتِ اين مردم احمق(از نظر تو) هستند، و عقل(...) شما را ندارند كه صدالبته هيچ نيازي هم به آن ندارند و اگر عقل شما را مي‏شد مجسم كرد و پيش پاي‏شان نهاد، مي‏ديدي كه چگونه آن را رنگين مي‏كنند. 2. اگر حكومت خميني، سيرابت نكرده و حوائجِ ...ت را برآورده نكرده، آن را به پاي حكومت اسلامي نگذار كه اگر هم بگذاري باكي نيست. تاريخ اين‏قدر هم بي‏در و پيكر نيست كه از نظرات هر كسي متأثر شود. 3. يشنهاد مي‏كنم كمي و صرفاً كمي تاريخ را حتي اگر شده شفاهي و از دهان دكان‏دار و مكانيك و نانوا بشنوي تا بداني كه اولين حكومت اسلامي را پيامبر اعظم برپا كرد، نه خميني. بنابراين و با حساب تو، پيامبر نيز... نعوذ بالله...4. در ضمن اگر مي‏خواهي اسم مستعار بنويسي، زحمتي بكش و دروغ‏هايي نگو كه پينوكيو در مقابلت زانو بزند. در نظر قبلي از اسلام حقيقي مي‏گويي و امروز معتقدي اسلام به هيچ دردي نمي‏خورد... از اسلام خرج نكن... البته اگر تو همان باشي....5. سعي كن از مسائلي صحبت كني كه نسبت به آنها اشراف داري، حتي اگر شده يك‏جو اشراف... درست نيست انسان از مفاهيمي صحبت كند كه كوچك‏ترين دركي از آن‏ها ندارد؛ مسائلي همچون اسلام، فهم، خميني، و...6. و در آخر؛ بنده تا بتوانم به خاطر انقلاب، نقد مي‏كنم و البته سعي بر اين است كه منصفانه نقد كنم. اما اين را بدان كه اگر يك موي گنديده اين حكومت را به امثال افرادي چون تو بفروشم، ننگ آن تا ابد بر پيشاني‏ام خواهد ماند...شايد همين‏ها را هم نبايد برايت مي‏نوشتم. كسي كه مردم را احمق مي‏داند، ارزشي براي صحبت ندارد...