• وبلاگ : شهر اومانيستي
  • يادداشت : نامه‏اي به طلبه سيرجاني
  • نظرات : 2 خصوصي ، 14 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + س.ط 
    بسيار استفاده كرديم و در وبلاگ خط شكنان پست كرديم
    پاسخ

    سلام. نظر لطف شماست. ما را شرمنده كرديد. موفق باشيد.
    + يك جوان مسلمان 
    من تعجبم با اين همه حماقت چطور هنوز حکومت شما ساقط نگشته.
    جوابتم خيلي خوب بود. جز اين هم توقعي از شما نمي ره.اندازه فهم شما همينه. خاک بر سر اين مردم احمق که شما حاکمين بر آنها هستيد.
    البته حکومت خميني يک خوبي دارد و آن هم اين است که تاريخ خواهد نوشت اسلام به هيچ دردي نمي خورد جز برقراري ظلم و استبداد و حکومت کثافت شما را مثال خواهد آورد و شما اولين و اخرين حکومت اسلامي تاريخ خواهيد شد.
    پاسخ

    به رسم ادب سلام؛ كه البته هر كسي از ادب بهره نبرده است. سعي مي‏كنم به زبان خودت جواب بدهم. 1. خيلي تعجب نكن. اين حكومت هنوز ساقط نگشته، چون همان‏طور كه اشاره كردي، اكثريتِ اين مردم احمق(از نظر تو) هستند، و عقل(...) شما را ندارند كه صدالبته هيچ نيازي هم به آن ندارند و اگر عقل شما را مي‏شد مجسم كرد و پيش پاي‏شان نهاد، مي‏ديدي كه چگونه آن را رنگين مي‏كنند. 2. اگر حكومت خميني، سيرابت نكرده و حوائجِ ...ت را برآورده نكرده، آن را به پاي حكومت اسلامي نگذار كه اگر هم بگذاري باكي نيست. تاريخ اين‏قدر هم بي‏در و پيكر نيست كه از نظرات هر كسي متأثر شود. 3. يشنهاد مي‏كنم كمي و صرفاً كمي تاريخ را حتي اگر شده شفاهي و از دهان دكان‏دار و مكانيك و نانوا بشنوي تا بداني كه اولين حكومت اسلامي را پيامبر اعظم برپا كرد، نه خميني. بنابراين و با حساب تو، پيامبر نيز... نعوذ بالله...4. در ضمن اگر مي‏خواهي اسم مستعار بنويسي، زحمتي بكش و دروغ‏هايي نگو كه پينوكيو در مقابلت زانو بزند. در نظر قبلي از اسلام حقيقي مي‏گويي و امروز معتقدي اسلام به هيچ دردي نمي‏خورد... از اسلام خرج نكن... البته اگر تو همان باشي....5. سعي كن از مسائلي صحبت كني كه نسبت به آنها اشراف داري، حتي اگر شده يك‏جو اشراف... درست نيست انسان از مفاهيمي صحبت كند كه كوچك‏ترين دركي از آن‏ها ندارد؛ مسائلي همچون اسلام، فهم، خميني، و...6. و در آخر؛ بنده تا بتوانم به خاطر انقلاب، نقد مي‏كنم و البته سعي بر اين است كه منصفانه نقد كنم. اما اين را بدان كه اگر يك موي گنديده اين حكومت را به امثال افرادي چون تو بفروشم، ننگ آن تا ابد بر پيشاني‏ام خواهد ماند...شايد همين‏ها را هم نبايد برايت مي‏نوشتم. كسي كه مردم را احمق مي‏داند، ارزشي براي صحبت ندارد...
    + سارا 

    شما مسلمانيد؟ شيه ايد؟ اگه آره بايد تا حالا فهميده باشيد كه معصوم از گناه و اشتباه فقط 14 نفره. يعني اينكه بقيه آدم ها مي تونند خطا و اشتباه كنند.

    مي فهمي؟ اگه مي فهميدي كه اين نامه رو اين طور با آب و تاب نمي نوشتي. هيجان هاي پسر بچه 15 ساله رو داري.

    پاسخ

    سلام. اتفاقاً بنده هم معتقدم معصوميتي كه چهارده معصوم داشتند، صرفاً مختص به خودشان است. البته إن‌شاءالله كه تفاوت معصوميت ائمه را با معصوميت انسان‌هاي عادي تشخيص مي‌دهيد كه البته اين به مباحث كلامِ ديني باز مي‌گردد... اما سئوال بنده اينجاست: چه كسي را معصوم جلوه داده‌ام كه تحمل شما را به سر آورده است؟ راستي، شما هميشه نظرتان را به جاي استدلال، با تحقير مخالفانتان بيان مي‌كنيد؟
    + صفايي 

    سلام

    نامه خوبي بود. راستي يادمان رفته بود كه اين روزها سالروز چه خوشحالي قشنگي برايمان بود: آزادي طلبه سيرجاني به اراده رهبر.

    اما حيف كه همچنان ارزش خبري اين اتفاق ها در خور ذكر نيست.ضمناً وبلاگ خوبي براي خودت راه انداختي. از اين به بعد بپايت خواهيم بود.

    پاسخ

    سلام بر حضرت محسن. سال نوي شما مبارك. إن‌شاءالله كه به بركت خون آن‌ها كه رفتند و با نفَس حق پيرمان، اين وضعيت عوض خواهد شد و عدالت‌خواهان غريب نخواهند ماند. اگرچه در غربت است كه كارهايي بس بزرگ توسط انسان‌هايي انجام مي‌شود كه شايد در ابتدا كم‌ترين توجهي به آنان نمي‌شود. در ضمن قدم‌رنجه كرديد به اين ويرانه آمديد. بنده را شرمنده كرديد. إن‌شاءالله باز هم منتظريم. ياعلي
    + حيرت 

    به نام خدا

    ايول نفس پرداختن به عدالتخواهي وعدالتخواهان كار بزرگيست خدا توفيقت دهد.

    پاسخ

    سلام بر حضرت مجيد. سال نو مبارك. خدا إن‌شاءالله شما را نيز توفيق بدهد. ياعلي

    سلام

    متنتون رو خوندم برداشتم اين بود که طلبه اي به وظيفه اش داره درست عمل ميکنه به قول معروف در ره منزل ليلي که خطرهاست در ان ...شرط اول قدم آن است که مجنون باشي ...

    از پاسختون به جوان مسلمان ماندم که اين چطور جواب دادني است که گفته ايد : "بنده هم معتقدم ولايت بايد حقيقي باشد، نه اينكه هركه از راه رسيد خود را رهبر بداند و قصد انقلاب كند و سال را نام‌گذاري كند " اين يعني چه ؟ !! مگر ما چند رهبر داشته ايم ؟!!! ....

    به هر شکل از خواندن متن لذت بردم هر چند که به قول دوستي شايد ميشد ايراد به ان گرفت که البته وقتي مي نويسي و درد دل مي نويسي ديگر به فعل و فاعل توجه نمي کني فقط مي واهي انچه در سر داري بر روي کاغذ بياوري .... به هر شکل سر زدم که بازديد تان را به جا آورده باشم .... سال خوبي در پيش رو داشته باشيد .

    پاسخ

    سلام. متشكرم از نظرتان. در مورد پاسخ به جناب جوان مسلمان بايد عرض كنم كه مطلب عجيبي نگفتم. إن‌شاءالله خودش خواهد فهميد اگر كمي از عصبانيتش كم كند و آرام شود و بعد پاسخم را بخواند. از انتقاداتِ به‌جاي شما نيز متشركم. و البته در پاسخ به جناب توسكا در اين مورد توضيح داده‌ام. بنابراين كلام را بيش از اين طولاني نمي‌كنم. موفق و مؤيد باشيد.
    + دست نوشته دانشجو 

    گفتي سربزن زدم حالا نوبت شماست منتظرم باي

    پاسخ

    سلام. إن‌شاءالله خدمت مي‌رسيم. موفق باشيد.
    + توسكا 

    سلام

    اول انتقادات قالبي:

    خوب شروع كردي، بد ادامه دادي و بدتر تمام كردي. متن يكدست نبود. بايد ميدادي چند نفر بخوانند و بعد ميزدي، مثلا صفايي. مطالب پرت زيادي داشت كه ميشد آنها نباشند و مطالب مهمتر كه حتما بوده باشند. گاهي احساس ميشد كه با طلبه سيرجاني سخن نميگويي. اگرچه به در ميگفتي كه ديوار بشنود اما خودت نميبايستي اين حالت را كاملا بپذيري.

    و اما حرفهاي قلبي:

    شهيدنمايي آخر متن چرا؟ عدالتخواهي كرده و بايد كه دنده اش را پهن ميكرده. البت كه پهن هست؛(ميشناسمش) اما آخر متن آه و ناله را در قالب شهيدنمايي را رواج داده اي؛ نه شهادت را.

    و كلام آخر با خودش:

    آن كسوت كه تو در آني اصلا مال همين كارهاست. نياز هست كه مثال بياورم از آناني كه بر دار آرام گرفتند؟ و يا از آناني كه با عمامه‏شان خفه‏شان كردند؟ همان كه بر سر تو هم هست؟ اين خيال را بايد به بيايان ريخت كه چون جمهوري اسلامي است پس بايد خفت! و ميدانم كه تو از اين اباطيل به دور بوده اي كه زير علم افراشته عدالتخواهي -با علمداري سيدعلي- سينه ميزني. فقط مانده تا سينه‏زني را به اهل نابلدش هم ياد بدهي. ياعلي

    و كلام بعد از آخر هم براي آن بابا؛ يك جوان مسلمان:

    يادت باشد كه ...خلي هم جرم است. و مشكل تو مجرم بودن توست. پيشاني‏ات هم كه پينه ببندد از طول سجده اما نفهمي را به همراه داشته باشي، چيزي ته انبانت نخواهد ماند جز همان نفهمي.

    پاسخ

    سلام بر حضرت توسكا. انتقادات شما وارد است. اما حقيقتش اين است كه بيش از اين كشش نداشتم كه روي اين مطلب كار كنم. چون خيلي وقت گرفت و نمي‌توانستم بيش از اين وقت بگذارم. البته بخش كوچكي از آن را براي يكي از دوستان خواندم و براي يكي ديگر از دوستان هم كامل خواندم. و إن‌شاءالله حضوراً به عرض خواهم رساند كه كدام دوستان را عرض مي‌كنم، و همچنين عرض خواهم كرد نظرشان را. البته متن كامل را براي حضرت صفايي نيز فرستادم و قرار شد ببينند، اما هنوز هم چشم‌به‌راه نظر ايشان هستم. نمي‌توانستم بيش از آن منتظر نظر ايشان بمانم، چون فرصت نبود. و اما در مورد شهيد نمايي بايد عرض كنم آگاهانه نبوده و حرف شما درست است. خدا خيرت دهد كه فرصت گذاشتي و خواندي و نظرت را هم مفصل نوشتي. إن‌شاءالله كه مطالب بعدي را هم اين‌گونه بخواني.در ضمن سال نوي شما هم مبارك. ياعلي‌مدد
    + يك جوان مسلمان 

    لعنت خدا و فرشتگانش بر معاويه زمان

    آن به اصطلاح رهبر و جانشين خدا در زمين

    آن مسكتبر و شيطان آن مرد تشنه قدرت و فاسد شده

    اگر حق با شماست و مدعاي مظلوميت داريد پس اين همه پول و قدرت رسانه كه ثانيه به ثانيه خواسته هاي شما را به اسم دين براي مردم ديكته مي كنيد چيست؟چرا حتي يك رسانه براي حرفاي نه مخالف با شما حداقل متفاوت با شما وجود ندارد؟

    هركه به شما مخالف است دشمن خدا مي دانيد

    هركه با ولايت شما مخالف است منافق مي خوانيد

    شما مظلوميد؟

    حضرت علي مظلوم بود و است كه با نام او فساد مي كنيد و مردم را از دين خدا دلزده

    تو را به جان زهراي اطهر دست از سر اهل بيت برداريد

    دوست دارم جواب مرا نيز بدهي اگر داري

    پاسخ

    سلام. ممنون از نظرتان. و اما پاسخ: «لعنت خدا و فرشتگانش بر معاويه زمانآن به اصطلاح رهبر و جانشين خدا در زمينآن مسكتبر و شيطان آن مرد تشنه قدرت و فاسد شده اگر حق با شماست و مدعاي مظلوميت داريد پس اين همه پول و قدرت رسانه كه ثانيه به ثانيه خواسته هاي شما را به اسم دين براي مردم ديكته مي كنيد چيست؟چرا حتي يك رسانه براي حرفاي نه مخالف با شما حداقل متفاوت با شما وجود ندارد؟هركه به شما مخالف است دشمن خدا مي دانيدهركه با ولايت شما مخالف است منافق مي خوانيدشما مظلوميد؟حضرت علي مظلوم بود و است كه با نام او فساد مي كنيد و مردم را از دين خدا دلزده. تو را به جان زهراي اطهر دست از سر اهل بيت برداريد»إن‌شاءالله كه پاسخم را دريافته باشيد. و البته باز توضيح مي‌دهم تا بهتر متوجه بشويد. بنده هم با شما موافقم. يعني بنده لعنت مي‌فرستم مستكبرين و شياطين و تشنگان قدرتي كه فاسد شده‌اند. بنده هم معتقدم رسانه نبايد در دست عده‌اي خاص باشد. بنده هم معتقدم نبايد با نام حضرت علي و امام‌خميني و خط امام و راه امام، فساد كرد و ملت را بي‌راهه برد. بنده هم معتقدم يك عده منحرف نبايد نظر خودشان را حق بدانند و مخالفانشان را دشمن. بنده هم معتقدم ولايت بايد حقيقي باشد، نه اينكه هركه از راه رسيد خود را رهبر بداند و قصد انقلاب كند و سال را نام‌گذاري كند. بنده هم معقدم برخي بايد دست از سر اهل بيت بردارند. بنده هم...موفق باشيد...
    + دست نوشته دانشجو 

    باسلام خدمت شما

    هميشه كساني هستند كه براي خدا جانشان را فدا مي كنند اي كاش ما از تماشا گران نباشيم و بتوانيم حقمان را ادا كنيم خوشابه حالتان مي دانيد وقتي چيزي از اقا به دست ادم برسد انگار ادم حال ديگري دارد مثل زماني كه به ما گفتن مي تونيد بريد ايشان را از نزديك ببينيد تا سه شب در خانه راه مي رفتم و مي گفتم مي خواهم بروم پيش اقا چه حالي داشتيم وقتي هم ايشان را ديديم نمي توانيستم براي لحظه از ايشان چشم بردارم جانم فداي رهبر

    پاسخ

    سلام. ممنون از اينكه خوانديد و نظرتان را نوشتيد. موفق و مؤيد باشيد.

    سلام عليكم

    مطلب خوب و مفيدي بود. انشاءالله خداوند امثال ايشان را زياد كند. باتشكر

    پاسخ

    سلام. از نظرتان متشكرم. إن‌شاءالله كه دعايتان برآورده شود و پرچم عدالت‌خواهي زير سايه پيرمان هر روز برافراشته‌تر شود. موفق باشيد.
    سلام
    سال نو مبارک!
    بسيار جالب بود خيلي استفاده کردم .
    ولي خيلي طولاني بود !
    آپم!



    پاسخ

    سلام. سال نوي شما هم مبارك. ممنون از نظرتان. نقدتان نيز وارد است. مطلب، طولاني بود و خلاصه‌كردنش از حوصله بنده خارج. شما ببخشيد.موفق باشيد.
    + مهسا قزويني 

    پريشانان پري را مي پرستند

    گدايان گوهري را مي پرستند

    بت بوداييان از جنس رقص است

    اگر نيلوفري را مي پرستند

    دل ساقي هزاران دور خون شد

    که مستان ساغري را مي پرستند

    اگر جمع پرستوها گسسته ست

    بهار پرپري را مي پرستند

    قيامت را نمي بينند آنان

    که صور محشري را مي پرستند

    خبر از دين مداحان ندارم

    خطيبان منبري را مي پرستند

    سواران پرچمي را مي ستايند

    دليران سنگري را مي پرستند

    چه مي دانند اينان از شهيدان

    که خون و خنجري را مي پرستند

    خدا را عالمان و مفتيان هم

    کتاب و دفتري را مي پرستند

    به بيت الله رفتم ديدم اين قوم

    به جاي او دري را مي پرستند

    گناه از چشم و گوش بسته ماست

    که اين کوران کري را مي پرستند

    صداي اعتراضي نيست اينجا

    ابوذرها زري را مي پرستند

    خوشا آنان که دور از اين جماعت

    خداي ديگري را مي پرستند

    طيبه الله،مطلبت واقعا عالي بود ،بيشتر از محتواش از پيگيري و پشتكارت خوشم مي آيد ،

    همين جا لازمه يه گزاره غير علمي و اثبا ناپذير و ابطال ناپذير از خودم صادر كنم :اگر زمان جنگ بود تو ديمي ديمي شهيد مي شده ،اما حيف كه زمانه ما آزمون سختر و صعب تري را در پيش دارد .انشاله كه همه مون سر بلند بيرون بياييم .

    راستي اين سيد مرتضي هنوز تهرانه ؟

    هشدار:ضمنا من با هر اسمي بخوام نظر ميدم ، اگر خوشت نيومد تاييدش نكن .

    پاسخ

    سلام بر برادر بزرگ‌وار "مهسا قزويني" يا "مينا قزويني" يا هر چيز ديگر. از هندوانه‌هايت ممنون، اما آن‌قدر زياد بودند كه در دستانم جاي نگرفتند و جملگي بر زمين افتاده و پاره‌پاره شدند. و در اين بين بنده ناكام ماندم. در ضمن خودت هم معترفي كه اين گزاره علمي نيست و از شما به عنوان يك دانشجوي علوم اجتماعي بعيد است چنين حرف‌هايي. واضح است كه "روش تحقيق در علوم اجتماعي" را به خوبي فرا نگرفته‌اي. و در جواب هشدار: چه بگويم؟ حرفي نيست...
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سال نو مبارک برادر. اميدوارم سالي سرشار از موفقيت و کاميابي را پيش رو داشته باشيد. استفاده کرديم. اجرکم عندالله. التماس دعا
    پاسخ

    سلام بر حضرت اميد. سال نوي شما هم مبارك برادر. إن‌شاءالله كه سال خوبي براي شما و خانواده محترم باشد. محتاجيم به دعا. ياعلي